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Myth #7: 그래픽은 페이지 요소를 더 잘 보이게 만든다

In UI/UX Posted Apr 26, 2021
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저작자 Zoltán Gócza
출처 https://uxmyths.com/post/702072231/myth-...re-visible
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웹 디자인의 일반적인 함정은 그래픽이 많고 화려한 프레젠테이션으로 중요한 콘텐츠를 강조하는 것입니다. 그러나 이러한 접근 방식은 종종 눈에 덜 띄게 만듭니다.

 

사람들은 웹 사이트에서 특정한 것을 찾을 때 정보가 발견 될 것이라고 가정하는 텍스트와 링크를 검색합니다. 종종 사람들은 시각적이고 다채로운 페이지 요소를 광고로 착각하고 아예 피합니다.

 

강조를 할 수 없다는 의미는 아닙니다. 대비는 잘 작동하며 콘텐츠의 우선 순위를 지정하여 효과적인 웹 디자인을 만드는 데 필수적입니다.

 

그래픽 사용 및 오용에 대한 연구 및 기사 :

  • Jakob Nielsen의 시선 추적 연구에 따르면 사람들은 광고처럼 보이는 것은 거의 보지 않습니다. - 배너 블라인드: 오래 되고 새로운 발견. 자세한 내용은 그의 저서 웹 사용성 우선 순위 매기기(Prioritizing web usability)를 참조하십시오.
  • “'큰 발견은 배너 블라인드가 진짜라는 것입니다. 단순한 광고 배너가 아니라 광고 배너처럼 보이는 모든 것입니다.'라고 캘리포니아 프리몬트에있는 인터넷 사용자 조사 회사 Nielsen Norman Group의 대표인 Jakob Nielsen은 말합니다. 예를 들어, 한 건강 관련 비영리 사이트에는 -광고가 아닌-상자가 있고, 사용자가 심장 마비를 겪고 있다고 생각되면 어떻게 해야 하는지를 알려줍니다. 그러나 한 연구에 따르면 사람들은 페이지에서 박스의 위치 때문에 이를 놓치고 있는 것으로 나타났습니다.”- 마케터는 배너 블라인드 치료를 찾는다(Marketers Seek Banner-Blindness Cure).
  • 배너 블라인드의 악영향은 2006년 미국 선거에서도 발생했으며, 투표 용지의 디자인으로 인해 13%의 유권자들이 위치 때문에 전체 섹션을 무시했습니다. - 투표지 디자인의 배너 블라인드
  • 300명의 주제를 대상으로 한 Franck Largeault의 연구는 광고 회피의 존재를 보여줍니다 (주된 목표는 그래픽 배너와 링크를 비교하는 것이었지만). - 인터넷에서 광고 배너 및 문맥 스폰서 링크의 효율성 비교
  • Don Norman은 사람들이 집중력이 뛰어나고 그 밖의 어떤 것을 놓치는 지, 따라서 일반적으로 링크와 텍스트의 형태로 찾을 때 광고와 유사한 콘텐츠를 찾지 않는다고 설명합니다. - 해설 : 배너 블라인드, 인간인지 및 웹 디자인
  • 유명한 광고 카피라이터인 Howard Luck Gossage는 광고 회피에 대해 다음과 같이 말합니다.“사실 아무도 광고를 읽지 않습니다. 사람들은 관심있는 내용을 읽습니다. 때로는 그것이 광고입니다.”

 

Myth #7: Graphics will make a page element more visible

A common pitfall in web design is to emphasize an important piece of content with a graphic-heavy and flashy presentation. This approach, however, often makes it less visible.

 

When people look for something specific on a website, they search for text and links where they assume the information would be found. Very often people mistake visual, colorful page elements for ads and avoid them altogether.

 

It doesn’t mean though that you can’t use any emphasis. Contrast does work well and is essential for prioritizing content and thus creating effective web design.

 

Research and articles on the use and misuse of graphics:

  • Jakob Nielsen’s eye-tracking study confirms that people almost never look at anything that looks like an ad. - Banner Blindness: Old and New Findings. For a detailed discussion, see his book Prioritizing web usability.
  • “‘The big finding is that banner blindness is real. It is not just advertising banners but anything that looks like an advertising banner,’ says Jakob Nielsen, a principal at Internet user research firm Nielsen Norman Group in Fremont, Calif. For example, one health-related nonprofit site has a box – not an ad – that tells users what to do if they think they are having a heart attack. But a study showed that people were missing it because of its location on the page” - from Marketers Seek a Banner-Blindness Cure
  • The ill effects of banner blindness also occured in the 2006 U.S. elections, where the design of the ballot resulted in 13% of the voters ignoring a complete section due to its positioning. - Banner Blindness in Ballot Design
  • Franck Largeault’s study with 300 subjects also confirmes the existence of ad-avoidance (though its main objective was to compare graphical banners with links). - Compared efficiency of advertisement banners and contextual sponsored links on the internet
  • Don Norman discusses that people have superb focus and how they miss anything that falls outside of it, and therefore don’t look for ad-like content when they usually find these in the form of links and text. - Commentary: Banner Blindness, Human Cognition and Web Design
  • The famous ad-copywriter, Howard Luck Gossage says about ad-avoidance: “The real fact of the matter is that nobody reads ads. People read what interests them. Sometimes it’s an ad.”

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