바오밥나무

Myth #4: 디자인은 제품을 보기 좋게 만드는 것이다

In UI/UX Posted Aug 22, 2020
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저작자 Zoltán Gócza and Zoltán Kollin
출처 https://uxmyths.com/post/654070104/myth-...-look-good
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많은 사람들이 제품 디자인을 장식-웹 사이트, 모바일 앱 또는 모든 제품을 보기 좋게 만드는 기술-으로 여기고 있습니다. 그러나 디자인은 '어떻게 보이는가'보다는 '어떻게 작동하는가'에 더 가깝습니다. 디자인은 형태와 기능에 관한 것입니다. 예술과는 달리 좋은 디자인은 시각적으로나 정서적으로 매력적일뿐만 아니라 실용적입니다.

 

디자인의 목표는 문제를 효율적으로 해결하는 것입니다. 디자인은 사용자가 세상을 보는 방식, 생각하고 행동하는 방식에 대한 이해를 기반으로 합니다. 또한 디자이너의 도구는 단순히 색상 및 글꼴 스타일 차원을 넘어, 사용자 연구, 프로토 타이핑, 사용성 테스트 등을 포함합니다. 

 

디자이너가 디자인을 정의하는 방법

  • “좋은 디자인은 눈에 보이지 않습니다. 우리가 그것을 의식하게 되는 것은 그것이 잘못되었을 때만입니다. 방의 에어컨과 같습니다. 우리는 너무 덥거나, 너무 춥거나, 너무 시끄럽거나, 물이 떨어질 때만 에어컨을 의식하게 됩니다. 그러나 에어컨이 완벽하다면 누구도 별 말을 하지 않고, 자신의 일에만 집중하게 됩니다.” – Luke Wroblewski
  • "디자인은 특정한 목적을 달성하기 위해 가장 적합한 방식으로 요소를 배열하는 계획입니다." – Charles Eames
  • “나에게 디자인이란 무엇일까요? 가장 단순한 해결 방법을 찾을 때까지 문제를 쪼개는 것이 최선이라고 생각합니다.” – Paul Scrivens
  • “디자인은 주로 재미를 주거나 멋지거나 미적으로 만족하기 위한 것이 아닙니다. 성능을 발휘해야합니다.” – Oliver Reichenstein
  • “디자이너가 하는 일은 외관과 기능을 결정하여 문제를 해결하는 것입니다. 텍스트를 쓰고, 인터페이스를 설계하고, 의자를 계획하고, 더 나은 Netflix 봉투, 전구, 의자를 생각해내는 것 등이 될 수 있습니다. " – Joshua Porter
  • “그래픽 디자인에는 옳고 그름이 존재하지 않습니다. 효과적이고 비효과적인 의사 소통만 있습니다. 잡지의 광고에 대해 누구나 불평할 수 있지만, 고객은 그것이 가능한 소비자를 끌어들이는지 아닌지에만 관심이 있습니다.” – Peter Bilak
  • “디자인은 인간을 지향합니다. 디자인한다는 것은 인간의 문제를 식별하고 최상의 솔루션을 실행하여 해결한다는 것입니다. " – Ivan Chermayeff
  • “디자인은 어떻게 보이고 느껴지냐의 문제만은 아닙니다. 디자인은 어떻게 기능하냐의 문제입니다.” – Steve Jobs의 필수 인용문
  • … 더 유사한 인용문은 Luke Wroblewski의 사이트를 참조하십시오 .

 


Myth #4: Design is about making a product look good

 

Many people regard product design as decoration; the art of making a website, a mobile app or any product look good. However, design is more about how something works rather than how it looks. Design is about both form and function. In contrast with art, good design is not only visually and emotionally appealing but is made for use.

 

The goal of design is to efficiently solve problems. Design is based on the understanding of how users see the world, how they think and behave. And the toolset of the designer is broader than just colors and font-styles, as it also includes user-research, prototyping, usability testing, and more.

 

How designers define design

  • “Good design, when it’s done well, becomes invisible. It’s only when it’s done poorly that we notice it. Think of it like a room’s air conditioning. We only notice it when it’s too hot, too cold, making too much noise, or the unit is dripping on us. Yet, if the air conditioning is perfect, nobody say anything and we focus, instead, on the task at hand.” – Luke Wroblewski
  • “Design is a plan for arranging elements in such a way as best to accomplish a particular purpose.” – Charles Eames
  • “What is design to me? Like design I think it’s best to break the problem up until you find the simplest solution.” – Paul Scrivens
  • “Design is not primarily supposed to entertain or to be nice or to aesthetically please. It’s supposed to perform.” – Oliver Reichenstein
  • “What designers do is to solve problems by deciding on the look and function of something. This can be writing text, laying out an interface, planning a chair, or coming up with a better Netflix envelope, lightbulb, or chair.” – Joshua Porter
  • “Right and wrong do not exist in graphic design. There is only effective and non-effective communication. Every one can complain about advertisements in the magazines, but clients are only interested in whether it attracts possible customers or not.” – Peter Bilak
  • “Design is directed toward human beings. To design is to solve human problems by identifying them and executing the best solution.” – Ivan Chermayeff
  • “Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works.” – The indispensable quote from Steve Jobs
  • … for more similar quotes, see Luke Wroblewski’s site.

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