바오밥나무

Myth #3: 사람들은 스크롤하지 않는다?

In UI/UX Posted Aug 22, 2020
Extra Form
저작자 Zoltán Gócza and Zoltán Kollin
출처 http://uxmyths.com/post/654047943/myth-people-dont-scroll
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄

비록 사람들이 1990년대 중반까지는 스크롤에 익숙하지 않았지만, 최근에는 브라우저의 스크롤바를 이용하는 것이 매우 자연스럽게 받아들여집니다. 연속적이면서 긴 컨텐츠, 예를 들어 기사라든가 튜터리얼 같은 경우, 텍스트를 여러 개의 페이지로 나누는 것 보다 스크롤링이 더 좋은 사용성을 제공합니다.

 

모든 것을 above the fold1)이나 당신의 홈페이지 상단으로 쥐어짜 올릴 필요는 없습니다. 사용자들이 스크롤할 것을 확실히 하기 위해서는 몇가지 디자인 원칙들을 지켜야 하고, 방문자들이 흥미를 가질 만한 컨텐츠를 제공하여야 합니다. 물론 상단의 컨텐츠들은 여전히 가장 많은 주의를 끌 것이고, 당신의 페이지 전체가 읽을 가치가 있는 것인지 판단하는 근거가 되는 것은 여전합니다.

 

사람들이 스크롤을 하고 있다는 것을 증명하는 많은 연구들

  • Heatmap 서비스를 제공하는 ClickTale에서 거의 100,000 회의 페이지 방문기록을 분석하였습니다. 사람들은 76%의 페이지에서 스크롤바를 사용하였고, 그중 22%는 페이지의 길이와 무관하게 맨 아래까지 스크롤되었습니다. 페이지 상단이 여전히 가장 중요한 화면 자원이라는 것은 분명합니다 – Unfolding the FoldClickTale Scrolling ReportPart 2
  • 사용성 전문가 제이콥 닐슨은 자신의 안구 추적 연구를 통해 사람들의 주의 집중은 페이지 상단을 향하지만, 여전히 스크롤을 즐겨 하며, 페이지 디자인이 스크롤을 장려하고 있다면 더더욱 그러함을 보여주고 있습니다. – Scrolling and Attention
  • Milissa Tarquini는 TMZ.com 의 분석 자료들을 살펴본 결과 홈페이지에서 가장 많이 클릭된 링크들이 페이지 최하단에 있음을 발견하였습니다. 그녀는 또한 AOL의 경제&금융 홈페이지 하단에 있는 갤러리 페이지가 그 위치에도 불구하고 아주 많이 클릭되었다는 점을 지적하고 있습니다. – Blasting the Myth of the Fold
  • CX Partners에서 수행한 또 다른 안구 추적 연구는, 특정한 디자인 가이드라인을 준수하였을 경우 스크롤 빈도가 높음을 증명하고 있습니다. – The myth of the page fold: evidence from user testing
  • 소프트웨어 사용성 연구소의 사용성 연구에 의하면, 사람들은 페이지로 분할된 것 보다 길게 스크롤하는 페이지를 더 빨리 읽는다고 합니다. 그들의 연구는 사람들이 스크롤에 익숙해졌음을 보여줍니다. – The Impact of Paging vs. Scrolling on Reading Online Text Passages
  • Jared Spool가 1998년에 행한 사용성 테스트에 의하면, 사람들이 자신은 스크롤을 별로 좋아하지 않는다고 말하면서도 사실은 스크롤하고자 한다고 합니다. 이에 더해, 더 길고 스크롤을 필요로 하는 페이지들이(그렇지 않은 것들에 비해) 사용자에게도 더 좋았습니다. – As the Page Scrolls
  • SURL에서 수행한 다른 사용성 테스트는 사람들이 검색결과 페이지가 페이지 분할로 되어 있든, 스크롤 방식으로 되어있든 별 관계 없이 자연스럽게 느낀다는 점을 증명합니다. – Paging vs. Scrolling: Looking for the Best Way to Present Search Results

 

더 읽을 거리

  1. 스크롤을 장려하게 되는 디자인에 관한 Jared Spool의 글: Utilizing the Cut-off Look to Encourage Users To Scroll.
  2. Chris Fahey는 접는 선이 더 많은 뉘앙스를 갖게 된 과정을 설명하고 있습니다: The Scrolling Experience and “The Fold”.
  3. 접는 선에 관한 위트 넘치는 글, Life below 600px 을 놓치지 마십시오.

 

다음 글도 한번 읽어보세요:

 


 

Myth #3: People don’t scroll

 

Although people weren’t used to scrolling in the mid-nineties, nowadays it’s absolutely natural to scroll. For a continuous and lengthy content, like an article or a tutorial, scrolling provides even better usability than slicing up the text to several separate screens or pages.

 

You don’t have to squeeze everything into the top of your homepage or above the fold. To make sure that people will scroll, you need to follow certain design principles and provide content that keeps your visitors interested. Also keep in mind that content above the fold will still get the most attention and is also crucial for users in deciding whether your page is worth reading at all.

 

Many research findings prove that people do scroll:

  • Chartbeat, a data analytics provider, analysed data from 2 billion visits and found that “66% of attention on a normal media page is spent below the fold.” - What You Think You Know About the Web Is Wrong
  • Heatmap service provider ClickTale analyzed almost 100.000 pageviews. The result: people used the scrollbar on 76% of the pages, with 22% being scrolled all the way to the bottom regardless of the length of the page. That said, it’s clear that page top is still your most valuable screen estate. - Unfolding the Fold and ClickTale Scrolling Report and Part 2
  • The design agency Huge measured scrolling in a series of usability tests and found “that participants almost always scrolled, regardless of how they are cued to do so – and that’s liberating.” - Everybody Scrolls
  • Usability expert Jakob Nielsen’s eye-tracking studies show that while attention is focused above the fold, people do scroll down, especially if the page is designed to encourage scrolling. - Scrolling and Attention
  • On mobile, half of the users start scrolling within 10 seconds and 90% within 14 seconds.- Stats from MOVR (published in Luke Wroblewski’s tweet)
  • Upon reviewing the analytics data of TMZ.com, Milissa Tarquini found that the most clicked link on the homepage is at the very bottom. She also points out that polls and galleries at the bottom of AOL’s Money & Finance homepage get a lot of clicks in spite of their position. - Blasting the Myth of the Fold
  • Another eye-tracking study conducted by CX Partners confirms that people do scroll if certain design guidelines are followed. - The myth of the page fold: evidence from user testing
  • Usability studies by the Software Usability Research Laboratory's  show that users can read long, scrolling pages faster than paginated ones. Their studies confirm that people are accustomed to scrolling. - The Impact of Paging vs. Scrolling on Reading Online Text Passages
  • Jared Spool’s usability tests from 1998 tell us that, even though people say they don’t like to scroll, they are willing to do so. Moreover, longer and scrollable pages even worked better for users. - As the Page Scrolls
  • SURL conducted another usability study, confirming that people find both scrolling and paging natural on search results pages. - Paging vs. Scrolling: Looking for the Best Way to Present Search Results
  • Luke Wroblewski provides small snippets of stats and advice on scrolling behavior - There’s No Fold

More articles about scrolling:


  1. Myth #5 : 접근성은 비싸고 어렵다

    #UI/UX 읽기
    Read More
  2. Myth #4: 디자인은 제품을 보기 좋게 만드는 것이다

    #UI/UX 읽기
    Read More
  3. Myth #3: 사람들은 스크롤하지 않는다?

    #UI/UX 읽기
    Read More
  4. Myth #2 모든 페이지는 3회 이내의 클릭으로 사용 가능해야 한다

    #UI/UX 읽기
    Read More
  5. Myth #1 사람들은 웹을 읽는다

    #UI/UX 읽기
    Read More
  6. REST API

    #Web 읽기
    Read More
  7. [번역] 반응형 웹 디자인의 단점

    #Web 읽기
    Read More
  8. 공인 IP, 사설 IP, 고정 IP, 유동 IP

    #Web 읽기
    Read More
  9. Billable Hour 직업의 함정

    #Web 읽기
    Read More
  10. 다국어사이트의 URL주소는 서브 도메인? 아니면 하위 디렉토리?

    #Web 읽기
    Read More
  11. [번역] 빵조각 메뉴: 무엇, 언제, 어떻게

    #UI/UX 읽기
    Read More
  12. [번역] 고통없는 계정 UX에 대한 3가지 법칙 : 로그인

    #UI/UX 읽기
    Read More
  13. [번역] 이 이메일에 회신하지 마시오

    #UI/UX 읽기
    Read More
  14. Survivorship Bias (생존자 편향의 오류)

    #Mkt 읽기
    Read More
  15. Top 25 Free Mobile Friendly & Responsive HTML Email Templates 2017

    #Web 읽기
    Read More
  16. Mobile Application Frameworks (HTML, CSS & JavaScript)

    #UI/UX 읽기
    Read More
  17. 여러 도메인 추적하기(Cross Domain Tracking)

    #GA 읽기
    Read More
  18. Envato Market의 Standard 라이센스(Regular 라이선스 vs. Extended 라이선스)

    #Web 읽기
    Read More
  19. 코딩이 필요 없는 웹사이트 제작 툴 & 사이트 10선

    #Web 읽기
    Read More
  20. 기술에 대해 "충분히 아는" PM이 되는 길

    #Web 읽기
    Read More
목록
Board Pagination Prev 1 2 3 4 Next
/ 4