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[번역] 이메일 마케팅: 고객의 참여를 높이기 위한 7가지 이메일 디자인과 문구 비법

In UI/UX Posted Dec 15, 2016
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저작자 Helen Anne Travis
출처 https://www.tripadvisor.com/TripAdvisorI...f1_j5wstfh
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이메일 마케팅은 고객의 참여를 유도하는 가장 확실한 수단 중 하나입니다. 이번 4부작 중 3부에서는 약간의 디자인과 문구 변경이 이메일의 열람 빈도와 클릭률에 얼마나 큰 영향을 미치는지 설명합니다. 

 

지금까지 구독층을 늘리고멋진 내용으로 이메일 독자에게 즐거움을 주는 방법을 살펴봤습니다. 지금부터는 디자인과 문구 실례를 이용해 이메일을 세련되게 작성할 수 있도록 도와드리겠습니다. 우리의 목표는 이메일의 열람 빈도와 클릭률을 높여 궁극적으로 예약 건수를 늘리는 것입니다.

 

1) 제목 줄은 간결하고 명료하게 작성하십시오. 고려할 점: 이메일 이용자의 절반1 정도는 제목만 보고 이메일 열람 여부를 결정합니다. 제목이 30자 이하일 때 열람 빈도는 평균 이상2, 10자 이하의 간결한 제목 줄은 개봉 빈도가 가장 높습니다3.

 

이메일 내용을 요약하는 데 10자 이상 사용해도 무방하지만 간결한 제목이 가장 좋다는 사실은 반드시 기억하십시오. 진솔하게 작성하십시오. 전문용어나 애매모호하며 과도한 홍보성 메시지는 피하십시오. 또한 느낌표 남용, 오타, 모두 대문자로 작성한 제목 줄을 비롯해 '무료', '오퍼', '돈'과 같은 단어가 제목에 포함된 이메일도 스팸 폴더로 던져질 수 있음을 명심하십시오.

 

2) '발신자' 줄에도 신경 쓰십시오. '발신자' 줄은 메시지를 보낸 사람을 수신자에게 알려주는 부분입니다. 보는 즉시 인식할 수 있도록 시설이나 브랜드 명을 사용하고 직원 이름, 특히 이메일 주소는 절대 사용하지 마십시오. 이메일 수신자가 스미스 호텔에서의 멋진 시간을 기억할지는 몰라도 John Smith 또는 John@SmithHotels.com 같은 발신인 주소는 스팸 메일로 분류할 수도 있습니다.

 

3) 프리헤더 부분도 고려하십시오. 프리헤더는 이메일 본문의 타이틀 위에 있습니다. 많은 이메일 제공업체에서 수신함의 미리 보기에서 이메일 내용 중 처음 몇 줄을 보여 주므로 프리헤더를 제목 줄의 연장으로 활용하여 독자들이 귀하의 메세지를 열도록 유도하십시오. 프리헤더를 사용하면 메세지를 변경하지 않고도 프리헤더에서 보이는 내용을 조정할 수 있습니다. 메시지를 100자 이내로 요약하십시오. '이메일이 제대로 표시되지 않나요?' 또는 '리스트 추가'와 같은 표현으로 이 공간을 낭비하지 말고 이메일을 열도록 만들어야 합니다.

 

4) 요청을 명확하게 전달하십시오. 가장 중요한 부분입니다. 독자에게 어떠한 점을 바라십니까? 바로 예약하기? Facebook에서 귀하의 호텔을 추천하기? 이메일 문구, 사진과 디자인 모두를 귀하의 요청 전달에 활용해야 합니다.

 

5) 명확하고 일관적인 디자인을 사용하십시오. 독자가 귀하의 메세지에서 가장 중요한 정보를 한눈에 파악할 수 있어야 합니다. 타이틀은 강렬하게, 소제목은 부드럽고 평범하게 작성하십시오. 정보 관리에 대한 법률 정보와 링크는 읽을 수 있는 정도로 작게 유지합니다. 메세지가 길다면 소제목을 사용하여 원문을 단락 당 3줄 이내로 읽기 쉽게 나누십시오.

 

6) 사진에 의존하지 마십시오. 대부분의 이메일 클라이언트는 특정 발신자가 전송한 사진을 제외한 나머지 사진을 차단합니다. 사진에만 의존하는 경우 독자들이 회색의 빈 화면만 보이는 이메일을 참지 못하고 스팸 폴더로 보내버리고 귀하는 독자를 잃어 버릴 수도 있습니다. 여기에 많은 스팸 필터가 사진으로만 구성된 메세지를 스팸으로 더 잘 분류합니다. 이메일에 활기찬 사진을 활용하고 HTML 타이틀, 본문과 설명도 포함하는 것을 강력히 추천합니다.

 

7) 불렛프루프 버튼을 활용하십시오.  불렛프루프 버튼은 첨부된 이미지 대신 HTML로 생성한 것으로 특정 행동을 요청('지금 예약' 또는 '더 알아보기'와 같은)하는 그래픽입니다. 이는 메시지 코드의 일부분이므로 독자가 사진을 자동으로 표시하지 않도록 설정한 경우에도 이 내용을 볼 수 있습니다.

 

보너스 팁: 이메일을 전송하기 전에 테스트하십시오.. 이용자에게 이메일을 전송하기 전에 각 이메일을 검토할 수 있는 직원 또는 믿을만한 친구들의 목록을 만드십시오. 테스트 리스트에는 Gmail, Outlook, Yahoo처럼 인기 이메일 클라이언트가 모두 포함되어야 합니다. 모바일 미리보기도 소홀하게 취급하지 마십시오. 전체 이메일의 절반4 가량은 모바일에서 열람되기 때문입니다. 귀하의 메세지를 스마트폰과 태블릿으로 읽을 수 있는지 확인하십시오.

 

 

Email marketing: 7 design & copy secrets to boost engagement 

 

Email marketing is one of the strongest methods of customer engagement. Part 3 of this 4-part series shows how small design and copy changes can have a big impact on your open and click-through rates. 

 

You’ve learned how to grow your subscriber base and entertain readers with awesome content. Now I’m going to help you polish your mailings with design and copy best practices. The goal is to improve your open and click-through rates, and ultimately boost your bookings.

 

1) Keep your subject lines short and snappy. Consider this: half1 of your subscribers will decide whether to open your email based on the subject line alone. Subject lines with 30 or fewer characters perform above average2 in opens, and even shorter subject lines - 10 characters or less - showed the highest open rate.3

 

It’s okay if you need more than 10 characters to sum up an email, but know that brevity is your friend. Be direct. Avoid jargon, vagueness and overly promotional messaging. Also, know that words like "free", "offer”, and "money", as well as excessive exclamation marks, misspelled words and subject lines written in all caps could land you in the spam folder.

 

2) Don’t neglect the “from” line. The "from” line is the field that tells your recipients who sent the message. To spark instant recognition, use your property or brand name here, not the name of an employee or, even worse, an email address. A subscriber will remember the wonderful time he or she had at Smith Hotels, but may mark an email from John Smith or John@SmithHotels.com as spam.

 

3) Embrace the preheader. The preheader is located above the headline in your email body. Use it to expand on your subject line and further entice the reader to open your message because most email providers show the first few lines of the email’s text in the inbox preview. The preheader allows you to control exactly what appears in this space, without altering your message. Sum up your message in 100 characters or less. Sell your email, don’t waste this space on generic wording like “having trouble viewing this email?” or “add us to your list”.

 

4) Have a clear call to action. This is the most important part of your note. What is the one thing you want the reader to do? Book now? Like your hotel on Facebook? Make sure your copy, images and design all support the call to action.

 

5) Use clear, consistent design. With just a glance a reader should know which information is the most important in your message. Use a strong headline and make subheads smaller and less prominent. Legal information and links for managing preferences should be small but legible. If your message is long, use subheads to break the copy into easy-to-scan chunks of no more than three lines per paragraph.

 

6) Don’t rely on images. Most email clients block images until readers allow them from a specific sender. Rely solely on images and you risk losing readers who have no patience for a message full of grey empty squares, or worse, you’ll land in the spam folder. Many spam filters are on the lookout for messages composed only of images. While I strongly recommend using vibrant imagery in your emails, be sure to also include HTML headlines, copy and captions.

 

7) Use bulletproof buttons. Bulletproof buttons are graphical calls to action (like “book now” or “learn more”) that are created from HTML rather than an embedded image. Because they’re part of the message’s code they appear even when readers haven’t enabled images to appear automatically.

 

Bonus tip: Test before you hit send. Create a list of employees or trusted friends to review each email before sending it to subscribers. Be sure your test list includes all the popular email clients, including Gmail, Outlook and Yahoo. And don’t neglect the mobile preview. Almost half4 of all emails are read on mobile devices. Make sure your message is legible on smartphones and tablets.

 


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